15.05.2010

Inspiracje stokrotkowe....



Sporo czasu upłyneło od mojej ostaniej robótki, ale mimo wszystko coś się zrodziło :) Czasami wiem że coś chcę zrobić ale brakuje mi tej kropki nad i. Tak było podobnie z tą serwetą, chcialam zrobić koronkę siatkową tylko na wyszycie jej zupełnie nie miałam pomysłu, miało to być coś delikatnego, coś zwiewnego, i tak do głowy wpadła mi stokrotka

Tylko jak takiego kwiatka wyhawtować na takiej siatce? Sporo naszukałam się w necie za jakimś wzorem kwiatkowym i nic, aż przypomnialo mi się że mam obsus wykonany tą metodą który kupiłam kiedyś w Wenecji produkcji Chinskiej ;)  No dobrze przykład jest, tylko teraz jak poprowadzic tę nitkę żeby taki kwiatek powstał ?
 No więc jak zwykle metodą prób i błędów ( myślę że się udało )

To moja druga robota siatkowa i po raz drugi robiłam ten sam błąd ( a mówi się że człowiek uczy się na błedach hahah ) chodzi mianowicie o dowiązywanie nitki podczas roboty, kiedy się skończy. Dowiązywać powinno się na początku roboty a nie w połowie, ponieważ brzydko to wyglada i może sie rozwiązać podczas naciagania a ja wmawiałam sobie że jeśli JA to zrobię, to napewno nie będzie tak zle :)
Prawda okazała się bolesna ;)

tak więc serweta została wyprodukowana z błędem ale jest jeszcze coś co wkradło mi się zupełnie przypadkowo, przy robieniu schematu na kartce w kratkę  nie pomyslałam o geometrii, kwadracie wpisanym w koło, po zbliżeniu się do końca roboty okazało się że brakuje mi paru kratek na kwiatki aby wyglądały symetrycznie, na szczęście nie było tego dużo, więc mało zauważalne przez kogoś kto nie wie :) :) a delikatność ?? hmm po skończeniu i naciągnieciu miałam wrażenie że trzymam w ręce kawałek szmatki :)
INSPIRACJA
własne z tego się smiałam, bo jak robiłam serwetę to wszyscy mówili że to są gwiazdki a ja tłumaczyłam że to wcale gwiazdek nie przypomina tylko stokrotki :) Inspiracja to myśl która się rodzi w glowie a nie zerżnięcie żywcem czegoś co już istnieje.
ale właśnie na tym polega sztuka że artysta w swoich pracach widzi co innego jak odbiorca ;)

:) :) :)

48 komentarzy:

  1. Ale jesteś zdolną kobitką, takie duże prace popełniasz, i niesamowicie piękne!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech, żebym ja miała talent i umiała cos takiego pięknego popełnić...:) Ale raczej średnio u mnie z cierpliwością więc...podziwiam twoje :) A wenecki zakup made in China mnie bardzo rozbawił :)) Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię takie zwiewne robótki :)
    kiedyś też robiłam, a teraz zaczynam i nie kończę :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Mów sobie(pisz)co chcesz a ja i tak uważam, że serweta wyszła cudnie. Delikatna jak stokrotki ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna Ci wyszła ta serweta,a te stokrotki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Serweta śliczna, delikatna;-)
    A co do błędów to ty odwrotnie niż w przysłowiu; uczysz się błędów, a nie na błędach...

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdolniacha z Ciebie !
    Nie widzę niedociągnięć, jest śliczna. A zdjęcia....
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna serweta, pięknie sfotografowana... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudeńko, cudeńko:)
    Stokrotki wprost uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna serwetka! Do tego tak pięknie pokazana! Chociaż z Twoim talentem to i worek na ziemnaki mógły sprawiać wrażenie nieomal jedwabiu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdolna jesteś niesłychanie, koronkowe robótki to nie mój ogródek, nawet taki śliczny stokrotkowy, więc podziwiam, podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. CUDOWNA !!! Pięknie pokazałaś jej delikatność na zdjęciach.
    I tak to już jest, że twórca widzi inaczej :)))
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie to kwiatuszki, a nie żadne gwiazdki ;)
    Piękna serweta - taka do podziwiania przez duże P :)

    OdpowiedzUsuń
  14. LUCYNA- a wiesz to to nawet niezy pomysl wyhaftowac taki worek na ziemniaki zeby przybral bardziej szlachetny wyraz (twarzy) worka hahahaha

    BARBARATOJA-coraz czesciej dochode do wniosku ze bledy to moja specjalnosc hahah ale mysle ze czasami mi z tego powodu nie do smiechu

    ANIK-prawda to smutna,chiny zalewaja swiat,ale z drugiej strony naprawde mozna kupic piekne rzeczy za nie duzy pieniadz

    OdpowiedzUsuń
  15. Podpisuję się pod tą płęta, która ziarenko prawdy życiowej nosi w sobie ;)
    Patrząc na Twoje zdjęcia, coraz bardziej przemawiają do mnie koronki....może poszukam sobie nowego hobby ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaki piękny, taki mi się marzy na własnym stole ( dokładnie na oby :), ale niestety po pierwsze nie znalazłam takiego co by mnie powalił a po drugie.. skąd tą kasę wytrzasnąć?! Pozostaje mi jedynie nauczyć się i robić samodzielnie.
    Prześlij mi troszku twoich zdolności:)
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  17. Jest cudowna! Jak dla mnie bardzo delikatna i eteryczna, a dodatkowo jak z babcinego kuferka, ma niesamowity retro klimat, nawet jeśli efekt ten nie był planowany;-)
    Przypomniałaś mi jak bardzo lubię stokrotki, od pierwszych spacerów z dziadkiem, kiedy byłam bardzo małą dziewczynką i zbierałam je dla babci... a dziś mój synek przynosi je dla mnie;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie własnoręcznie wykonane robótki, to arcydzieła. Mam znajomą Panią, która z nici tworzy cudeńka...
    Brawo, Twoje stokrotki są niezwykłe.
    Pozdrawiam wieczorowo.

    OdpowiedzUsuń
  19. POCZWARKA-hahah mysle ze za parenascie lat to ona bedzie juz z babcinego kuferka ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. piękności...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Niedzielna Dziewczyno, od samego patrzenia na to cudeńko już mnie paluszki zabolały, a co dopiero gdybym miałam się podjąć takiej pracy. Lubię, zachwycam się, kiedyś dziergałam, haftowałam teraz tylko podziwiam.Piękny nagłówek.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna serweta i piękne zdjęcia!!!
    Wielkie brawa:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  23. W końcu mogę zobaczyć Twoją pracę. Serweta jest piękna, ale jeszcze bardziej podziwiam artystyczne zdjęcia na których się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj w niedzielę:)))) Dech mi zaparło! Znowu! Tak to jest, że Artystę zainspiruje wszystko, będzie tworzył zawsze. Zawsze wypatrzy coś, co inni po prostu pomijają, bo... bo codzienność. Jednak artysta też ją ma, tę codzienność, a jednak. Jednak dostrzeże stokrotki. Niech nigdy nie zabraknie w Twoim życiu stokrotek. Wiem, że tak będzie. Serdeczne uściski...

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękna, podziwiam za wzór i cierpliwość :)
    Ja na takie projekty się nie rzucam, bo w połowie entuzjazm mnie opuszcza :)

    OdpowiedzUsuń
  26. łał świetne, frędzle dodały lekkości

    OdpowiedzUsuń
  27. Masz zdolne łapki i niesamowitą cierpliwość, za co mogę Cię tylko podziwiać.
    Serweta jest delikatna jak pajęcza sieć, w którą wplątały się delikatne stokrotki :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. AZALIA-no lepiej niedzielna dziwczyna jak dziewczyna na niedziele hahahah

    KonKata-masz racje fredzle dodaly jej uroku,bez nich byla bardzo "sucha"

    DESTINY IKT-bardzo chetnie podziele sie z Toba ,czemu nie co mi szkodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja tam widzę stokrotki:))))

    OdpowiedzUsuń
  30. Zazdroszcze...! bardzo bym chciala robic takie cuda ale nie potrafie, z bledami tez nie zrobie ... :-) a serweta piekna...! Milej niedzieli zycze... M

    OdpowiedzUsuń
  31. Witaj - serweta jest wprost zachwycajaca! O jakich bledach mowisz? Ponadto nigdy nie wiem czym bardziej sie zachwycac - Twoimi wyrobami czy fotografiami. Ta w czolowce bloga wprost porywajaca! Czy te roslinki i przedmioty specjalnie Ci sie ustawiaja do zdjec? Pozdrowiam serdecznie - Serpentyna.

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękna serweta. Piękna. A sceneria do zdjeć.....

    OdpowiedzUsuń
  33. To jest właśnie najcenniejsze w blogach, że komuś coś chodzi po głowie, ale nie ma pojęcia jak to zmaterializować. Twoja serweta będzie dla mnie inspiracją.
    Jest cudowna, lekka, zwiewna, delikatna... Mnie się marzą takie delikatne firanki w wiejskim otoczeniu...
    Gratuluję świetnej pracy!

    OdpowiedzUsuń
  34. OOOO jaka cudna! Zdolne masz łapki. Śliczne aranżacje. Serweta jest po prostu genialna!

    OdpowiedzUsuń
  35. Jestem tak zauroczona serwetą że aż zabrakło mi słów aby to opisać a wiesz mi że rzadko mi się to zdarza.

    OdpowiedzUsuń
  36. Serweta - marzenie :))
    A fotki - przepiękne :))

    A z poprzedniewo wpisu - zdjęcie 10a powala ;)) Też lubię Mazury, ale nigdy nie żeglowałam ;(

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Jejku jaką zrobiłaś cudną serwetkę/obrus :). Jest przecudny nie mogę się na niego napatrzeć i jaka piękna oprawa fotograficzna :).

    OdpowiedzUsuń
  38. O..... cudna!!!! Lekka!!! Magiczna!!! Wiosenna!!!! I tylko ma jedną zasadniczą wadę.







    Nie leży na moim stole..... :(((

    Gratuluję serwety. Ja od razu widzę że kwiatuszki są jak złoto!

    OdpowiedzUsuń
  39. Romantic! Thanks for sharing, @nne

    OdpowiedzUsuń
  40. Mmmm, piękna jest...taka delikatna, zwiewna.. Sliczna, naprawdę. Gratuluję samozaparcia. Ja też chcę:))

    OdpowiedzUsuń
  41. Zawsze podziwiam kobiety, które mają tyle cierpliwości, żeby robić takie CUDA! :))

    OdpowiedzUsuń
  42. podziwiam! poprostu cudo zrobiłas:)pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  43. serweta - cudeńko!!! Śliczna naprawdę a o błędzie to tylko Ty wiesz. Nikt tego nie widzi. Zawsze podziwiam cierpliwość tych, które robią takie rzeczy. Różnych rzeczy się już imałam ale rzeczy drutowe czy szydełkowe to można policzyć na palcach jednej ręki, które miałam cierpliwość skończyć. Większość kończyłam zanim zaczęłam. Czasami udało mi się tylko sprawdzić ścieg i na tym kończyła się moja kariera robótkowa. Naprawdę podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  44. Obłędna , obłędna ... słów mi brakuje . Obłędnie piękna ta serweta , co za zdolne dłonie ja stworzyły ? Trzeba je natychmiast wysoko ubezpieczyć! Jejku jak ja zazdroszczę Ci takiego talentu. Podziwiam go nie od dziś , na dodatek jesteś tak wyjątkowo skromna i potrafisz przedstawiać swoje rękodzieła w tak interesujący sposób. Uwielbiam Twój blog i zawsze chętnie do niego wracam ... Stokrotki są obowiązkowe w każdym ogródku - choćby nawet malutkim... Ja sobie co roku dosadzam, bo taka pazerna jestem...
    Pozdrawiam bardzo serdecznie, uściski serdeczne posyłam

    OdpowiedzUsuń
  45. P.S. znakomite fotografie - klimat jak z Werandy

    OdpowiedzUsuń
  46. Piękna serweta, taka delikatna ... no i jak zawsze świetna sesja zdjęciowa!

    OdpowiedzUsuń
  47. CUDEŃKO PONAD WSZYSTKO WARTE WYSIŁKU NIE WAZNE Z JAKIM EFEKTEM KONCOWYM DLA MNIE SLICZNIE ZROBIONA MISTERNA SERWETA...NICZYM BABCINA,,POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń